De Stichting Kazerne Foundation (2013) wil design en design op het snijvlak van kunst, technologie en maatschappelijke onderwerpen laten zien en ervaren in een levende en inspirerende horeca-omgeving. Daarmee wil de Kazerne een breed publiek bereiken en hen een andere ervaring bieden dan wat zij zelf een ‘steriele’ museale presentatie noemen.
Kazerne Foundation omschrijft zichzelf als een parel vol potentie en wil in de periode 2018-2020 een volgende stap maken. In het meerjarenprogramma Kazerne 2020 benoemt de organisatie haar ambitie om tussen nu en eind 2020 een sterke (inter)nationale positie in het culturele veld te verwerven, en dan met name binnen de infrastructuur voor hedendaags en actueel design. Om dit te verwezenlijken ontplooien ze activiteiten om meer internationaal toptalent en publiek aan zich te binden, talent te coachen en een duurzamere financiële basis te ontwikkelen.
De Kazerne biedt het hele jaar zichtbaarheid aan design. De organisatie voert in een inspirerende omgeving 3 soorten activiteiten uit: exposities, verbindende activiteiten en verdiepende activiteiten.