Braintown is de nieuwe sponsor voor de Publieksprijs van de Eindhoven Cultuurprijs 2022. Het Eindhovens bedrijf, dat vastgoedbeleggingen structureert voor een selecte groep investeerders, sponsort een bedrag ter waarde van € 7.500. Het bedrag is bedoeld voor de genomineerde partij van de Eindhoven Cultuurprijs met het meeste aantal stemmen. De Publieksprijs wordt daarmee dit jaar omgetoverd tot de ‘Braintown Publieksprijs’. Het bedrijf tekende maandag samen met Stichting Cultuur Eindhoven de overeenkomst voor dit jaar. Directeur Robert van de Vorst: “Als Braintown ligt onze focus op duurzaam vastgoed en het vijfsterrenhotel en gastvrije gevoel dat wij nastreven voor onze huurders. Daarbij hebben we ook oog voor hun omgeving waarin ze wonen en werken. Cultuur is daar onlosmakelijk mee verbonden."
De sponsor werd gevonden met behulp van de inzet van social media en de oproep in verschillende media. Directeur-bestuurder Tanja Mlaker van stichting Cultuur Eindhoven: “We zijn enorm blij dat onze open oproep van vorige week heeft geleid tot deze samenwerking met Braintown. Met de Braintown Publieksprijs kunnen we 10 oktober bij de uitreiking een nieuwe winnaar blij maken.” Braintown en Cultuur Eindhoven zullen zich in de toekomst inspannen om de wereld van cultuur en het bedrijfsleven bijeen te brengen. Braintown heeft de intentie om meerjarig te sponsoren. Na de uitreiking zal de strategie voor de komende jaren verder vorm worden gegeven.
Over de Eindhoven Cultuurprijs
Cultuur Eindhoven reikt ieder jaar de Eindhoven Cultuurprijs uit in twee categorieën: de Stimuleringsprijs en de Waarderingsprijs. De winnaars worden gekozen door een jury. De prijs bestaat uit een geldbedrag van €7500 en een bijzonder beeld gemaakt door Edhv.
Naast beide prijzen wordt er in 2022 een Braintown Publieksprijs uitgereikt ter waarde van €7500. Braintown heeft deze ter beschikking gesteld voor de genomineerde met de meeste stemmen. Op maandag 10 oktober worden de prijzen uitgereikt tijdens een feestelijk evenement in de Effenaar.